Buradasınız

İzmir Ticaret Odası üyelerine Başkanlığımız tarafından e-dönüşüm semineri düzenlendi.

İzmir Ticaret Odası üyelerine Başkanlığımız tarafından e-dönüşüm semineri düzenlendi.

İzmir Ticaret Odası(İZTO) üyelerine Başkanlığımız tarafından 26 Aralık 2019 tarihinde  e-dönüşüm semineri düzenlendi. İzmir Ticaret Odası Meclis Salonunda gerçekleşen seminerde 19 Ekim 2019 tarihli Resmi Gazete ’de yayımlanan ve 2020 yılında uygulamaya girecek 509 sayılı Vergi Usul Kanunun Genel Tebliğinin getirdiği yenilikler hakkında katılımcılara bilgi verildi.

Seminerin açılış konuşmasına toplantının gerçekleşmesinde büyük hassasiyet gösteren ve destek veren İzmir Vergi Dairesi Başkanı Rıfat Engin’e teşekkür ederek sözlerine başlayan İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Endüstri 4.0 ile bilgi teknolojilerinin hızlı gelişimine ve bu gelişimin her sektörde dönüşümlere ve yol ayrımlarına yol açacağını belirterek sözlerine şöyle devam etti:

“Endüstri 4.0 bilgi işlem kapasiteleri ve hızları artan bilgisayarların veri analizi konusunda önümüze yepyeni bir dönem açmasıyla start aldı. Tüm endüstrinin hızlı bir değişime maruz kalması iş yapış şekillerini de dönüştürüyor. Ticaretten tarıma, sağlıktan bankacılığa , inşaattan lojistiğe hemen hemen her sektörde çok yakında yol ayrımları yaşanacak. Değişime ayak uyduramayan çok kısa sürede kapatamayacağı farklarla çok gerilerde kalacak.”

Bilgi işlem teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin vergi dairelerini de dönüştürdüğünü ifade eden Özgener, “Vergide e-belge sayısı da her gün artıyor. Bu durum çok sayıda yapılan belge ve kayıt ile ilgili süreçleri kâğıt ortamında yürütmek zorunda olan mükelleflere yönelik gelişen teknolojiye uygun yeni usul ve esasların belirlenmesini zorunlu kılıyor. Bu değişiklikler beraberinde defterlerin dijital olarak tutulması ve belgelerin dijital olarak saklanması gibi birçok uygulamadan oluşan dijital belge ekosistemini oluşturuyor. Günümüz için en önemli şeyin zaman olduğunu düşünürsek e-dönüşümün sağlamış olduğu zamandan tasarrufun da her şeye bedel olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.  Vergide e-dönüşümün işletmelere sağladığı faydaların yanı sıra iş dünyası ile vergi teşkilatı arasındaki iş birliklerinin gelişimine de önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum. Bu iş birliğini daha da fazla geliştirmeliyiz.” diyerek sözlerini tamamladı.

Gelir İdaresi Başkanlığının elektronik ortamda yaptığı reformları ifade ederek açılış konuşmasına başlayan İzmir Vergi Dairesi Başkanı Rıfat Engin: “Gelir İdaresi Başkanlığı kurulduğu 2005 yılından bu yana elektronik uygulamalar konusunda, teknolojiyi çok yakından takip ederek bugünlere gelmiş bulunmaktadır.. Öncelikle VEDOP projesiyle iç işlemlerimizi, daha sonra e-beyanname ile vatandaşlarımızın, mükelleflerimizin devlete yaptıkları bildirimlerini ve verdikleri beyannameleri elektronik ortama taşıdık. Şimdi de e-dönüşüm dediğimiz bu değişiklikle mükelleflerimizin kendi aralarında yaptıkları iş ve işlemleri elektronik ortama taşıyoruz.”  dedi.

 

Sahte Fatura ve Haksız Rekabetin Önüne Geçilecek

İş dünyasının yaşadığı en önemli mali sorunlardan birinin sahte fatura ve sahte faturadan kaynaklı haksız rekabet olduğuna vurgu yapan Başkan Engin,  e-dönüşümün iş alemine ticari güvence sağlayacağını ifade etti.

Başkan Engin sözlerine şöyle devam etti:

“İş dünyasındaki yaşanan en büyük sorunlardan bir tanesi sahte fatura sebebiyle kaynaklanan haksız rekabettir.  Herhangi bir belge, iade alma vb. durumlarda mal alınan firmalarda sahte fatura olması durumunda firmalar özel esaslar dediğimiz uygulama kapsamına alınmakta ve zorlu bir süreçten geçmekteydiler. Elektronik arşiv ve fatura uygulamalarıyla bu tür olayların önüne geçilmesi ve ticari güvence yaratılması amaçlanmaktadır. Bunun yanında kâğıt tasarrufu sağlayarak kaynak israfını engellediğimiz gibi çevre kirliliğini de önlemek adına katkı sağlamış olduğumuz bu uygulama önemli miktarda zaman tasarrufu sağlamamıza imkan verecektir.”

Mükelleflerin her zaman yanında olduklarını belirten Başkan Engin, “Ticareti geleneksel yöntemlerle devam ettirenler için bu uygulamalar ilk etapta zor gelebilecek gibi gözükse de daha önceki elektronik uygulamalarda tanık olduğumuz gibi mükelleflerimizin çok kısa sürede uyum sağlayacağını düşünüyorum. İletişim anlamında her zaman yanınızda olduğumuzu, sorularınız ve sorunlarınız konusunda yardımcı olmaya devam edeceğimizi belirtmek istiyorum.” diyerek sözlerini tamamladı.

İzmir iş aleminin temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği seminer Gelir İdaresi Grup Müdürü Ümit Güner tarafından yapılan sunum ile sona erdi.